من عاشق دینم هستم

از دین بگوییم، نه از خودمان. اینجا حرفی قبول میشود که دین، آن را قبول داشته باشد.

من عاشق دینم هستم

از دین بگوییم، نه از خودمان. اینجا حرفی قبول میشود که دین، آن را قبول داشته باشد.

رسول خدا صلی الله علیه و آله برای این آمدند که یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم، یعنی آمده اند که بار را از دوش بشریت بردارند و زنجیرهای جهل و تعصب و ظلم را از دست و پای آنها بردارند.
بیایید قدر دین را بدانیم.

بایگانی

احترام سادات واجب است

جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۵ ق.ظ

برادران هزاره عزیزم بخوانند


من خودم یک هزاره هستم و این مطلب را چون وظیفه شرعی خودمان میدانم نوشته ام.

یکی از افتخارات شیعیان افغانستان این است که تقریبا از زمان خود حضرت امیر المومنین علیه السلام، شیعه بوده اند و به نوعی از اولین شیعیانی هستند که در مناطق غیر عرب به توفیق پیروی از اهل بیت رسول الله علیهم صلوات الله رسیدند.

شیعیان در طول تاریخ مورد ظلم حکومتهای مختلف بوده اند، و رسم تاریخ همیشه این بوده است که هر وقت قومی قصد خلاصی از ظلم ظالمین را داشتند، مردمان هم عقیده خود را برای پناه گرفتن انتخاب میکرده اند.

مناطق خراسان قدیم که افغانستان نیز جزئی از آن به حساب میاید، به علت اینکه از مرکز حکومت بنی امیه و بنی عباس دور بودند و همینطور به علت کوهستانی و صعب العبور بودن خیلی مناطق، از توان دفاعی بالایی در برابر بنی امیه و بنی عباس برخوردار بودند و حتی خیلی از جنبشها و شورشهای ضد این حکومتها برخاسته از همین مناطق بوده است.

و حتی بسیاری از سپاهیانی که به پایتخت بنی امیه حمله بردند و ریشه آنان را از بن در آوردند، از مردم همین مناطق بودند.

به دلیل حضور شیعیان فراوان و خصوصیتهایی که ذکر شد، از همان قرون اول اسلام، خیلی از شیعیان اهل بیت و سادات بنی الزهرا و علمای شیعه که در سرزمین دشمنان شیعه در خطر بودند، برای خلاصی از چنگال ظالمین، قدم بر چشمان اجداد ما میگذاشتند و از مناطق خود به سمت خراسان قدیم کوچ میکردند.

حتی اگر بعضی از امامزادگان بزرگوار قصد قیام علیه حکومت جور را داشتند برای تجهیز و جمع آوری قوا، به مردم این مناطق مراجعه میکردند.

مثلا زید فرزند امام سجاد علیه السلام و یحیی فرزند زید برای قیام علیه بنی امیه، از مناطق افغانستان فعلی نیرو جمع کردند.

غرض این است که بگویم از همان سالهای نخست، اجداد ما این توفیق را داشتند که در بین خود، فرزندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را داشته باشند.

و این حقیقت غیر قابل انکار است که بودن فرزندان 

  • حمزه شیعه

نظرات (۱)

خدا خیرت بده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی